이야기

[이야기] Dividend.com 고객 서비스

미국배당줍줍 2021. 1. 23. 10:57

블로그 통해서 공유하는 일명 "전체 종목 현항판"이란 것을 만들기 위해 2가지 input을 사용하고 있다. 

 

1) Dividend.com 프리미엄 서비스 (유료)

- 전체 종목의 정보를 RAW 한 형태인 CSV 파일 형태로 export 하는 기능이 있어 가입하여 사용 중 

 

2) 손가락 노가다

- 상기 CSV 파일에 없는 정보

- 미국 배당주 ETF "분류" 같은 경우는 CSV 에 없어 약 1,600종목을 일일이 검색하여 복붙;;;

(미국 배당주의 "섹터" 정보 역시 없어 약 3,000종목의 정보를 일일이 검색/복붙 작업 진행중..ㅡ.ㅜ)

 

암튼, 제일 밑그림이 되는 게 어쨌든 CSV 파일이라 Dividend.com을 거의 매일 뻔질나게 들락날락 거리는데...

며칠전부터 뭔가 기능이 제대로 동작하지 않고 + CS 팀에 연락을 해도 아무런 답변이 없어서 상당히 스트레스를 받던 상황이었는데 딱 주말 전에 연락이 와서 기분이 좀 풀렸다. ㅎㅎ 아놔;;;; 

 

Dividend.com의 유료 서비스를 사용하고 계신 분 or 이런 류의 유료 서비스를 사용하고 계시고 있는 분들에게 참고가 될 수도 있을 듯 하여 일기로 남겨 둔다. ^^ 

 

1) 고객 지원 이슈 

- 홈페이지에 있는 CS Team 페이지 통해 문의/클레임/이슈 등을 남기면 가끔, 종종 이런 내용들이 CS Team에게 적절히 전달 되지 않음. (매번 일시적인 문제라고 답변 하지만 딱 그렇지는 않은 듯 함)

- Diviend.com 홈페이지를 통하지 말고 공식 메일인 contact@dividend.com 에 바로 e-mail을 보내는게 오히려 빠른 답변 얻을 수 있음  

 

2) Dividend.com Rating 이슈 

- 보통 이런 류의 사이트에서 내세우는 프리미엄 기능 중에 하나가 걔네들의 매우 훌륭하고 최신 기술;;;의 자체 엔진(알고리즘)이 매긴 각 종목들의 점수나 등급을 제공 

- Dividend.com의 경우 Uptrend(상승세), Earning Growth(수익성장성), Yield Attractivness(배당 매력도), Relative Strength(민감도), Reliability(신뢰도), Overall (전체) 로 나누어 점수나 등급을 부여 

- 현재 공유 해 드리는 현황판에 이 점수는 넣지 않고 있음 (종목 선정에 불필요한 잡음을 넣어 드릴 수 도 있을 듯 하여 그리고, 요 건 뭔가 지적재산권 같은 이슈가 있지 않을까 하여...)

- 일부 페이지에서 이 점수가 보이지 않는 이슈 존재. 현재로서는 바로 해결되지는 않는 듯 하고, 이 점수가 나오는 테이블의 컬럼(열)을 한 번 클릭하여 한 번 내용들을 정렬 시키면 해당 등급이 출력

 

3) CSV 파일 이슈

- 특정 페이지에서는 CSV 파일이 export 되지 않음

전체 현황판 페이지가 아니라서 crtical 하지는 않았으나, 은근히 신경쓰이고 불편. 일단 지금은 해결된 것으로 확인

 

4) ETF 정보 업데이트 이슈 

- ETF 종목 정보 업데이트 주기가 느림

- Stock 정보는 daily로 업데이트, 하지만 ETF 정보는 대략 한 2~3일 정도는 outdated 되는 현상

- 이 건 처음 프리미엄 서비스 쓸 때부터 지금까지 계속 동일한 것으로 보아, Dividend.com 자체의 종목 수집 엔진의 이슈가 있는 것으로 이해

- 전체 그림을 보려는 용도라 데이터의 최신성이 매우 높게 되지는 않은터라 그냥그냥 사용 중 

 

5) Subscription 자동 연장 취소 

- CSV 파일도 잘 export 안되고 여차저차 좀 마음에 안 들어 구독 취소 할까 싶어서 auto-renew 옵션을 끄려는데, 이 생퀴들이 막아 놓음;;; (막아둔 건 아니고 일단 겉보기에는 error가 발생하는 것;;;)

- 혹시, 저와 동일하게 유료 서비스를 쓰고 계시는 분은 홈페이지가 아니라 위 언급드린 CS Team 공식 e-mail로 바로 요청을 하시는게 정신건강에 이득 ㅎ

 

미국 주식 투자 하면 여러가지 대표되는 사이트들이 있다. 이 중 내가 생각하는 대표 사이트 5선은 Dividend.com, ETFdb.com, SeekingAlpha, Nasdaq, Yahoo Financial 정도로 생각한다. 

 

각 사이트들별로 저마다 특색있는 유료 서비스를 내세우고 있는데, 각자의 호주머니 사정에 따라 한두번 정도는 써보는 것도 투자를 위한 투자로 생각하면 그리 나쁘지 않은 선택이 될 수 있지 않을 듯 하다.

 

뭔가 배움이라는 것은 내가 그에 합당한 가치를 지불하면서 해야지 좀 더 적극적인 stance로 수행 되는 것 같다. (수업이든 강의든 서비스든 내가 내 돈 주고 해야지 돈 아까운 줄 알고 열심히 한다...라는 걸 돌려 하는 얘기다. 내돈내산 같은.. .ㅎㅎ)

 

아래는 혹시 이 글을 읽는 다른 분들의 참고가 되실까 하여 Dividend.com 과 와리가리 했던 e-mail 일부를 붙여 둔다.

 


Hi XXX,

 

Thank you for letting us know about the issue with the contact form! This was a temporary issue that we experienced, though it has now been resolved. 

And thank you for providing that information about the outdated ETF info. We have let our Product Team know about both this issue and the blurred Dividend.com Ratings. We are also looking into the problem with the auto-renewal button and will work to resolve this as soon as we can. In the meantime, if you would like us to cancel the auto-renewal option on your account, please let us know.

 

And if we are able to help in any other way in the meantime, please do not hesitate to reach out. We hope you have a wonderful day!

 

Sincerely,

Dividend.com Support Team

 

 

On Thu, 21 Jan at 9:23 PM , XXX <XXX@gmail.com> wrote:

Hi CS Team, 

WOW, I am  more than happy that I finally received your response. :)

Before I go further, I would like you to make sure whether the CS team properly receives the customer's request via the following "Contact Us" page. 

As mentioned, I have arised several issues via the following page, but I haven't gotten any of your response for the last couple of weeks while I promptly received your response by contacting the email of the CS team directly this time. 

Please make sure this point for the rest of the other customers. 

 

And, the following are the details of the rest of issued for your further reference. 

 

1) Yes, it works when I follow your solution, clicking the other column such as "overview."

- Anyway, it was a kind of page error when the "Monthly Income From Quarterly Dividends" is shown up. See the following pic. 

- When I click one of rows of "Dividend.com Ratings", then it shows the following message box to let me join the premium service in spite of already being logged in with the premium account. 

    

 

 

2) "CSV file export" is working properly at the moment. 

- It seems that your IT team has already taken necessary action in this regard. Thanks!

- For your further info to diagnose the potential problem later, it only happened on the "Monthly Income From Quarterly Dividends" page, and I mostly use Chrome browser. 

 

3) Additional issue related to Auto-renewal of subscription. 

- First of all, I can not "off" the auto-renewal of subscription. When I click "off" it, it shows the following message "Sorry, something went wrong. Please try again."

 

4) A minor issue regarding the outdated ETF info. 

- I have issued the same one several times before, but I still face on the similar issue. 

- I mostly use the "Dvidend ETFs" page to see the entire ETF information at a glance. 

- However, tt is always outdated 1~2 days at least.

- For example, if you see the price of VTI, it is USD 201.37 which is a close price on Jan 20, 2021 while today is Jan 22, 2021. 

- It would not be a critical issue considering the characteristics of ETF in general, but as far as I understood, Dividend.com guarantees the 24 hours freshness of data. See the second picture. 

 

 

I look forward to hearing from you at your soonest convenience time. 

 

Regards, 

 

XXX 

 

2021년 1월 22일 (금) 오전 6:55, Dividend.com - Customer Success Team <contact@dividend.com>님이 작성:

 

Hi XXX, 

 

Thank you for contacting our customer support team and bringing this matter to our attention.

 

The issue with the blurred ratings has been escalated to our Product Team and we will work toward resolving this in a timely manner. In the meantime, if you click on any of the tabs or column titles (for example, click "Overview"), the ratings will show. 

 

In regard to the CSV issue, can you please provide more information so that we may better diagnose the problem? What happens when you click the "Download Table" button? Does the issue only occur on the "Monthly Income From Quarterly Dividends" page? And which browser are you using to access the site?

 

Thank you, 

Dividend.com Support Team